صبا درهای خود را به " هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان " می گشاید

همزمان با برنامه های هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران، موسسه فرهنگی، هنری صبا در کنار کتابخانه ملی، فرهنگسرای ارسباران و تالار وحدت، با نمایشگاه بزرگ عکس و چند نمایشگاه هنری همزمان، میزبان این هفته فرهنگی خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه سراسری که طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ کشور آذربایجان و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تالار خیال مجموعه صبا ،ساعت 11 صبح روز سه شنبه سیزدهم تیرماه گشایش می یابد، شامل 250 عکس است که دورنمایی از تاریخ، فرهنگ، اقلیم و زندگی را در این سرزمین کهن به نمایش می گذارد.

موضوع تمامی این تصاویر، جاذبه های گردشگری و جلوه هایی از حیات فرهنگی، تمدنی، طبیعت و زندگی مردم و نمایی از سنتهای بومی است که با هدف آشنایی مخاطبان ایرانی با فضای زیست مردم این کشور همسایه و دارای مشترکات و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و زبانی به نمایش درمیآید.

گفتنی است افتتاحیه دوم و اصلی هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان، عصر همین روز در تالار وحدت برگزار خواهد شد. همزمان با صبا، کتابخانه ملی میزبان کتب نگارگری و هنرهای تزئینی و فرهنگسرای ارسباران نیز میزبان هفته فیلم آذربایجان خواهند بود.

این نمایشگاه عکس تا17 تیرماه در نگارخانه خیال در صبا پذیرای تمامی علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

logo-samandehi